Frakt 39kr | Fri frakt över 499kr

Köpvillkor

√ Fri frakt inom Sverige för order över 499 kr (frakt 39 kr).
√ Alltid personlig service! Maila: [email protected] eller ring: 0703- 36 47 00 
√ Spårbara leveranser med tydlig information i hela leveransprocessen. 
√ 14 dagars ångerrätt från orderns mottagande 
√ Leveranstid är normalt ca 1-3 arbetsdagar (med undantag för helger och vissa delar av norra Sverige) 
√ Vi följer alltid rekommendationen från ARN Allmänna Reklamationsnämnden. Produkten ska alltid returneras i originalförpackning. 
√ Moms ingår i alla priser

Designgrossistens köpvillkor innehåller värdefull information som beskriver hela köp-, betalnings- och leveransprocessen. Vårt mål är alla kontakter skall vara enkla, smidiga och hanteras med fullt förtroende från alla parter. När du hittat en produkt du vill ha, väljer du antal och eventuell färg. Du klickar sedan på ”köp”, och din vara hamnar i ”Varukorgen”, se i vänsterspalten. Du kan fortsätta handla eller gå till kassan genom att trycka på ”Gå till kassan” vid din varukorg. Vill du genomföra köpet så väljer du betalsätt och fyller i dina uppgifter. När du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till den mailadress du angivet.

1. Betalsätt

Priser:

Alla köp sker i svenska kronor (SEK). Priser som fastställs på Designgrossisten.se inkluderar moms. Fraktavgift (39 kr) tillkommer på order understigande 499 kr.

Köp:

Ditt köp bekräftas med e-post eller sms. När din leverans finns att hämta hos ditt lokala DHL-servicepoint, skickas avisering via sms eller e-post. Vi polisanmäler alltid falska beställningar eller andra bedrägeriförsök.

Kredit och betalkort:

Vi accepterar Mastercard samt Visa. Väljer du att betala med kort betalar du ingen kortavgift då denna ingår. Du hittar dessa som ett alternativ under Klarna Checkout.

Faktura:

Vi samarbetar med Klarna AB som erbjuder fakturabetalning samt delbetalning. För att få handla med Klarna faktura måste du uppfylla vissa krav: • Du måste ha fyllt 18 år. • Vara utan betalningsanmärkningar. • Din adress måste vara samma som du är folkbokförd på. • Du får inte ha obetalda krav från Klarna. När du slutför ett köp genomför Klarna en förenklad kreditprövning och kontrollerar att kraven ovan uppfylls.

Klarna konto:

Vill du själv kunna välja hur mycket du vill betala varje månad är Klarna konto betalsättet för dig. Med Klarna konto får du alltid hem dina varor innan du betalar. Du kan även samla alla dina köp på ett konto, detta gäller alla köp du gör via Klarna konto. För mer information kontakta Klarna AB www.klarna.se

Betalning med Swish, förskottsbetalning:

Betalning via Swish görs nu genom klarnas nya funktion som är enkel och smidig att använda.

2. Leverans och fraktkostnad

Paket levereras med DHL till ett ombud nära dig, så du slipper vara hemma och passa en leverans. När ditt paket är klart för uthämtning får du en avisering via sms eller e-mail. Om du beställer för 499 kr eller mer bjuder vi på frakten. Vid beställning under 499 kr debiteras en enhetsfrakt på 39 kr.

3. Leveranstid

Vi hanterar normalt en godkänd och mottagen order samma dag. Om varan skulle vara slutsåld eller har längre leveranstid än förväntad informeras du via sms eller e-post. Vi samarbetar med DHL, normal leveranstid är 1-3 dagar med undantag för helger och vissa delar av norra Sverige.

4. Leverans till minderårig

Vi levererar inte till personer yngre än 18 år utan målsmans tillåtelse.

5. Ångerrätt

Enligt distans- och hemförsäljningsavtalslagen (2005:59) har du som kund ångerrätt i 14 dagar efter att du tagit emot varan ifrån oss. Varor som återsändes skall vara oanvända och i oskadad originalförpackning. Du som kund står för returfrakten (79kr) vid åberopande av ångerrätt. Vill du som kund utnyttja din ångerrätt skall du kontakta Designgrossisten kundtjänst, se kontaktinformation. Returer skickas väl emballerade tillsammans med namn, ordernummer och anledning till returen. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på 300 kr. Denna avgift motsvarar de kostnader som uppkommer för oss att skicka ut paket samt ta emot en retur.

6. Reklamation

Tre års reklamationsrätt gäller enligt Konsumentköplagen. Vid reklamation skall du alltid kontakta Designgrossisten kundtjänst, se kontaktinformation, och uppge beställningsnummer, orsak till reklamationen samt gärna bifoga bilder på skadan. Vid reklamation av defekt vara skall du som kund begära ett RN (returnummer) och fraktetikett. Skicka aldrig varor utan att först avtala med oss, för hanteringen är det viktigt att vi vet att paket är på väg. Glöm inte att emballera produkten väl. Om du helt uppenbart har paketerat produkten felaktigt kan du komma att krävas på ersättning. I de fall returanledningen är reklamation och fel som ej kan påvisas, utgår en avgift om 300 kr. Försändelser som saknar RN återsänds till avsändaren och fraktkostnaden debiteras. Vid eventuell tvist lovar vi att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

7. Transportskada

Vid synliga skador på paket eller emballage är det viktigt att du anmäler detta direkt till ditt utlämningsställe. Kontakta vår kundtjänst, se kontaktinformation. Dolda transportskador anmäls snarast möjligt till vår kundtjänst för hantering av skadan.

8. Kontakt

Kontakta oss på: E-post: [email protected] Telefon: 0703-364700 (+46 703 36 47 00)

Lager/Retur:

Designgrossisten C/O Rudholm & HK AB, Företagsgatan 34, 504 64, Borås

Adress:

Designgrossisten C/O Rudholm & HK AB, Företagsgatan 34, 504 64, Borås

Snabba leveranser
Säkra betalningar
Fri frakt över 499 kr
Personlig kundservice